måndag 8 april 2013

Sysslor

Oj oj oj, nu känner jag mig trött och sliten och är helt färdig för sängen, ska bara borsta tänderna först. Det har varit en bra dag, jag har fått gjort en hel del, inte så mycket som jag hade önskat men vad gör väl det när jag har varvat sysslorna med massa lek och bus med barnen. Efter att jag städat köket fick jag plötsligt väldigt ont i min fot, mitt knä och i min mage. Vilken tur jag hade då att doktor Madelene hade bäddat en säng till mig som stod redo i doktorhuset. Hon lyssnade med sitt stetoskop och allt lät som det skulle, både i magen och i knäet så det räckte med att hon satte låtsas bandage på mig så blev det bra igen och jag kunde ta ett ryck och plocka lite i vardagsrummet också. De är så söta så mina små barn och ibland önskar jag att jag kunde stoppa tiden och bara vara, nuet går alldeles för fort.

Min nya tvättmaskin har gått varm, jag tycker fortfarande om den och tycker det är roligare än vanligt att tvätta. Madelene följde med och tyckte det var kul med knapparna när vi skulle starta dagens första maskin, men sen tröttnade hon och jag fick minsann sköta det själv. 7 maskiner tvätt har det blivit totalt idag, inte helt illa pinkat. Hela lekrummet/datarummet är fullt med kläder som hänger på tork, förhoppningsvis är det mesta torrt tills imorgon så jag kan tvätta mer. Och det är ju egentligen sorteringen och omhändertagandet av den torra rena tvätten som är det jobbiga, det är då det verkliga jobbet börjar. Tyvärr hag jag skjutit på sortering av ren tvätt alldeles för länge så där står redan typ 4 backar med tvätt där uppe som väntar på att komma på plats. Blir till att ta ett ryck och se till att få undan det imorgon, men det är imorgon så det tänker vi inte på mer nu.

Nu ska jag gå ner och slänga tvätten i torktumlaren och sen testa starta en ny maskin tvätt fast med fördröjning, så den kommer vara klar när jag vaknar imorgon bitti. Sen är det sängen som gäller, blir nog ett avsnitt av någon serie sen sover jag nog gått eftersom jag hållit igång hela dagen!

 Tvätt på tork


#072

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar