söndag 14 april 2013

Familjeutflykt

Idag ställde vi klockan och gick upp i tid för att komma iväg på vår lilla familjeutflykt. Eller det är mest jag som kallar det utflykt kanske men vi åkte iväg hela familjen för att för första gången handla allihopa tillsammans på Gekås i Ullared. Madelene har varit med tidigare men det var när hon var riktigt liten så det var ett tag sedan och Martin har klarat sig undan sedan i september förra året så nu var det minsann dags igen :) Jag tyckte jag hade planerat det så bra, åka upp en söndag veckan innan barnbidrag. Allt för att det skulle vara så lugnt som möjligt. Nu var där ju inte supermycket folk men det var ändå mycket mer än vad jag hade trott. Barnen skötte sig jättebra och var hur duktiga som helst, även Martin skötte sig bra och hade glatt humör hela dagen. Värre var det väl med mig, tiden bara försvann när jag gick där på damavdelningen och försökte hitta lite nya trasor till mig själv. Så när jag var "klar" så kände jag mig jättestressad och kände hur humöret sviktade och det var inte speciellt kul. Tror vi lyckades få köpt det vi skulle ha men jag känner att jag missade kolla på mycket och jag missade hela barnavdelningen med alla leksaker med barnen. Men den upplevelsen fick Martin och det är jag allt lite avis på.

Nästa gång vi åker upp allihopa så ska vi nog försöka göra det mitt i veckan istället och så ska jag var mycket mycket snabbare på att scanna av damavdelningen och inte titta på sånt jag inte behöver. Då kanske jag också kan hinna med rundan på leksaksavdelningen med barnen! Det har hur som helst varit en trevlig dag med de jag älskar mest, min underbara familj. Hoppas bara de har haft lika kul som sin shoppingtokiga mamma/fru. Nu är barnen lagda och nu är det snart läggdags för två trötta föräldrar också.




#078

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar