lördag 20 april 2013

Härligt vårväder

Detta har varit en helt fantastisk dag, visserligen började den inte så bra men den blev riktigt bra ändå. Min käre make fick lite sovmorgon idag och vilade ut ordentligt, jag tror inte han tassade ner förrän närmre halv tio faktiskt. Men under tiden han låg och drog sig lyssnade jag på lite musik som rörde runt mina känslor så jag var lite låg och ledsen en stund på morgonen. Men efter att ha kramats och pratat med Martin lite så kändes det bättre och dagen kunde börja om och dra igång ordentligt.

Senast i tisdags tror jag det var, så var jag hemma och ledig och hade så stora planer för helgen. Att jag skulle hinna städa hela huset och få undan all tvätt som ska sorteras och läggas på plats. I morse när jag gick upp så var detta planen, jag hade bestämt att jag skulle börja städa direkt efter frukosten. Men så bara slog det om, jag tittade ut i uterummet och konstaterade att vi måste verkligen passa på att köra till tippen med allt skräp som samlats där under vintern. För nu när våren äntligen är här så vill jag få i ordning i uterummet så vi kan sitta där ute och äta och ha det mysigt. Så jag började rota där istället och sortera skräpet i högar. Det var dessutom fint väder ute så jag klädde på barnen och skickade ut dem i trädgården. Det var minsann två lyckliga ungar som kom ut.

Vid elva tiden tog Madelene och jag en paus och gick till dansen. Jag har inte kunnat gå med en enda gång sedan dansen började för har jag inte jobbat så har jag sovit efter att ha jobbat. Så det var verkligen kul att följa med och se det idag. Jag satt där och bara njöt av att se min lilla flicka skutta runder och försöka göra samma som instruktören. Kärleken till mina barn är den största kärleken!

Väl hemma igen så hade Martin varit duktig och lastat bilen så det var bara för mig att köra till tippen och slänga av skiten, två varv fick det bli så ni kan ju tänka er hur det såg ut i vårt uterum. Men tyvärr blir det så att uterummet används som någon typ av skrotupplag hemma hos oss under vinterhalvåret. Eftersom det har varit så himla fint väder idag så tyckte Madelene, efter att ha tittat in i lekstugan, att den behövde städas för den var så smutsig  Så lekstugan tömdes den också och sopades så nu är den också vårstädad. En tv ville hon ha där inne också så hon kunde titta på Barnkanalen på låtsas, så det fixade pappa Martin.

När vi ändå var i gång så passade vi faktiskt på att montera ihop studsmattan, så nu är det vår på riktigt, vår studsmatta är framme! Madelene är en klok flicka, vi sa till henne att hon kunde hoppa lite försiktigt direkt men hon sa att det kunde hon inte för det skulle vara nät också. Men när allt var på plats så hoppades det hej vilt. Mikael fick premiär hoppat han också och han kanske inte hoppade så mycket men han skrattade hysteriskt när Madelene hoppade och han studsade på mattan. Till och med jag var uppe och hoppade, det ni :)

Trots att jag nu inte fått gjort något inomhus och att här fortfarande ser ut som ett bombnedslag så stör det inte mig, inte just nu i alla fall för detta har varit en helt underbar dag. Den har tillbringats med min man och våra bar, vi har tillbringat så gott som hela dagen ute och tillsammans. Vad kan vara bättre och viktigare än det. Städa kan jag ju försöka göra imorgon, och om inte annat så springer ju tyvärr inte skiten från mig.



#084

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar