lördag 10 oktober 2009

Försvunnen Sol

När jag kom hem från Väla igår skrämde Sol mig ordentligt. Möttes i dörren av tre hundar som var glada att jag hade kommit hem, men det skulle ju vara fyra stycken. hade jag missat Sol när de sprang ut i trädgården, nej hon va inte ute med de andra. Kollade kattluckan om den hade blivit öppnad (Moa har petat upp den en gång innan) så hon inte hade rymt, men nej den var låst. Kallade som en tok men hon kom inte och jag hittade henne inte där nere och Moa bara sprang och skällde som en tok, jag är säker på att hon försökte förklara för mig var Sol var :) Jag hann ju tänka hur många tankar som helst. När jag kom upp på ovanvåningen så ser jag att hon står i fönsterkarmen vi har i hallen och vågar inte hoppa ner stackaren. Det är säkert Zigge som har lurat upp henne för han brukar hoppa upp där o hålla koll på när det kommer bilar men han hoppar ju ner igen. Skönt att hitta henne men hoppas hon inte stådd där hela tiden jag var på Väla. Lilla söta SOL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar