måndag 12 oktober 2009

Måndag i Malmö

Vaknade tidigt i morse för att hinna med allt som skulle göras innan jag skulle ta tåget för att möta upp Beatrice i Helsingborg. Men fick ändå inte gjort allt jag skulle velat hinna med men det kommer ju en dag imorgon med! Jag och Beatrice möttes upp i Helsingborg sen åkte vi gemensamt till Malmö. Jag hade köpt varsin god baguette som vi skulle äta på tåget men det var så mycket folk att vi knappt fick plats att sitta bara så äta var det inte tal om. Tur bara att jag inte valde bakad potatis som jag hade tänkt från början, den hade ju blivit kall innan vi hann äta den.

När vi var framme i Malmö valde vi dumt nog att sätta oss och äta vår lunch utomhus, det var kallt men ändå lite mysigt. Efter maten så åkte vi buss till IKEA, visste att de skulle flytta för det hade jag sett på internet men att det skulle va så tomt som där va trodde jag inte, fanns ju knappt nånting kvar så vi var lite besvikna. När vi kom tillbaka till Malmö centrum igen så gick vi en liten runda på Triangeln, det blev verkligen en liten runda eftersom ingen av oss hade pengar och jag dessutom hade ont, rör mig som en sengångare :) Vi möttes upp med Martin och tog tåget hem 16.21 då vi var nöjda och pengarna var slut. Det enda jag köpte idag var en liten kaninsnuttis på IKEA för 19 kr, kunde helt enkelt inte låta bli.

Det blåste när vi satt och åt så Beatrice fick springa
och fånga påsen med foten.


Gott med baguette men kallt va det att äta ute

Hihi, systrarna på bussen

Men jösses vilken tjockis, undra vad jag har ätit ;)

Egobild på systrarna i väntan på bussen

Martin stackaren blev fottad på tåget på vägen hem,
min fina prins <3

2 kommentarer: