tisdag 13 oktober 2009

Svininfluensa

Nu har vi varit iväg och vaccinerat oss mot svininfluensan, fick kallelse när jag var hos barnmorskan förra gången. Som jag har velat fram och tillbaka om hur jag skulle göra med detta vaccin. Men efter att ha diskuterat med mig själv så bestämde jag att vi skulle vaccinera oss. Jag vill inte riskera att bebisen blir sjuk för att vi smittar den och nu får den ju även ett litet skydd eftersom jag har vaccinerat mig. Hoppas nu bara att detta var rätt beslut att ta och att vaccinet verkligen fungerar. Det som känns lite olustigt är bara att det känns inte som att någon inom vården verkar ha koll på läget, för jag har hela tiden trott att man skulle ha två sprutor men det är tydligen inte bestämt än om det behövs. Så det återstår att se!

1 kommentar:

  1. OK, Vi fick också kallelse men vi ska nog inte vaccinera, tycker d känns så överdrivet med allt om influensan o ingen verka veta ngt exakt.... Får vell se hur allt blir...
    Får ses snart igen. Puss o kram

    SvaraRadera