lördag 24 oktober 2009

KM i Halmstad

Idag gick jag och Zigge upp bra mycket tidigare än vad vi brukar. Det va dags för Klubbmästerskap i agility uppe i Halmstad. Beatrice vann förra året och skulle upp och försvara sin titel och jag bestämde mig för att åka med, kan ju dröja innan det blir läge för det igen. Tog Zigge med mig så han också skulle få tävla så Beatrice fick köra med två hundar. När vi kom upp så regnade det som bara den, tur att jag hade regnbyxor med mig och fick låna regnjacka av pappa annars hade det varit hemskt.

Zigge var helt fantastiskt duktig, han har inte tränat på flera månader och jag trodde han skulle tramsa jättemycket och bara köra lite som han ville. Men han hade knappt tappat någonting sen sist, visst att han var laddad till tusen och tyckte det var kul att få springa men han var lättstyrd och de gånger de blev fel så va det Beatrice som glömde banan :) Men de va verkligen jätteduktiga ihop och eftersom vi tränar på samma sätt så var det ju nästan bara för henne och ta honom och köra. Efter idag så har jag god tro på vår agilityframtid och är helt övertygad om att vi snabbt kommer igen efter vårt uppehåll, nästa tävlingssäsong ja då jäklar!

Jag gick banvandringen själv också mest för skojs skull och jösses vad sugen jag blev på att köra agility igen, det är så fruktansvärt kul! Jag är glad att jag trotsade vädret och åkte upp så Zigge fick springa agility igen och Beatrice var jätteduktig när hon sprang med honom. Tack syrran!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar